Publications

SELECTED PUBLICATIONS

 

 

[1] Burdun Ivan and Grebenkin Alexander. Virtual Autonomous Fast-Time Exploration of Large Domains of Complex/Unknown Flight Situations for Safety through Lifecycle: Present, Future, Benefits and Pitfalls SAE 2017 Aviation Technology Forum, June 6-7, 2017, Shanghai, SAE Aerospace, China, 2017, 64 pp. (invited presentation). Abstract.
[2] Burdun Ivan and Grebenkin Alexander. Aircraft Virtual Flight Test and Certification Technology: Validation and Application Experience, SAE 2016 Aviation Technology Forum, June 13-14, 2016, Shanghai, SAE Aerospace, China, 2016, 65 pp. (invited presentation).
[3] Bubin A.R., Burdun I.Y. Craig Reynolds’ Model of Self-Organized Behavior of a Group of Virtual Dynamics Objects (Boids): Technique Basics and Applications Potential, International Aerospace Scientific and Humanitarian Workshop n.a. Byelotserkovskii C.M. and Byelotserkovskii O.M. Brothers, 17 March 2016, TsAGI – MIPT, MSTUCA, Moscow, 2016, 91 pp. (invited presentation). (Бубин А.Р., Бурдун И.Е. Модель самоорганизации поведения группы виртуальных динамических объектов («бóйдов») К. Рейнольдса: основы метода и потенциал приложений, Международный авиационно-космический научно-гуманитарный семинар им. братьев Белоцерковских Сергея Михайловича и Олега Михайловича, 17 марта 2016 года, ЦАГИ им. проф. Н.Е. Жуковского – МФТИ, МГТУ ГА, Москва, 2016, 91 с. (презентация)).
[4] Arsentyev V.G., Bubin A.R., Burdun I.Y., Kovalenko V.V., Krivolapov G.I. Laboratory Simulation of Swarming Robotic Systems: a Survey of Technologies, Prototypes and Experiments, International Aerospace Scientific and Humanitarian Workshop n.a. Byelotserkovskii C.M. and Byelotserkovskii O.M. Brothers, 17 March 2016, TsAGI – MIPT, MSTUCA, Moscow, 2016, 59 pp. (invited presentation). (Арсентьев В.Г., Бубин А.Р., Бурдун И.Е., Коваленко В.В., Криволапов Г.И., Сартаков А.Л. Полунатурное моделирование стайных робототехнических систем: обзор технологий, прототипов и экспериментов, Международный авиационно-космический научно-гуманитарный семинар им. братьев Белоцерковских Сергея Михайловича и Олега Михайловича, 17 марта 2016 года, ЦАГИ им. проф. Н.Е. Жуковского – МФТИ, МГТУ ГА, Москва, 2016, 59 с. (презентация)).
[5] Workshop Announcement and Presentation Abstracts, International Aerospace Scientific and Humanitarian Workshop n.a. Byelotserkovskii C.M. and Byelotserkovskii O.M. Brothers, 17 March 2016, TsAGI – MIPT, MSTUCA, Moscow, 2016, 4 с. (Объявление о семинаре и тезисы докладов, Международный авиационно-космический научно-гуманитарный семинар им. братьев Белоцерковских Сергея Михайловича и Олега Михайловича, 17 марта 2016 года, ЦАГИ им. проф. Н.Е. Жуковского – МФТИ, МГТУ ГА, Москва, 2016, 4 pp.).
[6] Burdun Ivan. Predicting and Managing Multifactor Unknowns in Flight, Operational Safety Forum ‘Safety and Automation in Aviation’, 2-3 June 2015, EUROCONTROL, Brussels, Belgium, 2015 (Poster Presentation in A0 format).
[7] Burdun Ivan. Predicting and Managing Multifactor Unknowns in Flight, Operational Safety Forum ‘Safety and Automation in Aviation’, 2-3 June 2015, EUROCONTROL, Brussels, Belgium, 2015 (Abstract).
[8] Arsentyev V.G., Bubin A.R., Burdun I.Y., Kovalenko V.V., and Krivolapov G.I. Science and Technology Problems related to the Development and Application of Swarm Robotic Systems for Civil and Emergency Management Operations (A Survey), XIII International Scientific Conference “Modern Methods and Facilities in Oceanological Investigations”, 14-16 May 2013, Moscow, Russia, 2013, 70 pp. (presentation). (Арсентьев В.Г., Бубин А.Р., Бурдун И.Е., Коваленко В.В., Криволапов Г.И. Научно-технологические проблемы создания и применения систем стайной робототехники исследовательского и специального назначения (обзор), XIII Международная научно-техническая конференция «Современные методы и средства океанологических исследований» (МСОИ-2013), 14 -16 мая 2013 года, Москва, 70 стр. (презентация)).
[9] Burdun I.Y., Bubin A.R. Research and Development in the Field of Mobile Robotics for Swarming Applications (a brief review of international publications), Marine Information and Control Systems, No. 1, AGAT JSC, Moscow, Russia, 2012, pp. 46-56. (Бурдун И.Е., Бубин А.Р. Исследования и разработки в области мобильной робототехники стайного применения (краткий технический обзор зарубежных публикаций) // Морские информационно-управляющие системы, No.1 – ОАО «Концерн «АГАТ». – М. 2012. – С. 46-56).
[10] Arsentyev V.G., Bubin A.R., Burdun I.Y., and Krivolapov G.I. On the Development of an Integrated Mathematical Model of SelfOrganized Motion, Observation, Communication and Navigation in a Heterogeneous Group of Robots, Second Russian Science and Technology Conference «Science and Technology Provision for the Research and Exploration Projects on Arctic Ocean Shelf», 02-06 July 2012, Novosibirsk, Russia, 2012, pp. 278-286 (Арсентьев В.Г., Бубин А.Р., Бурдун И.Е., Криволапов Г.И. К разработке комплексной математической модели самоорганизации движения, наблюдения, связи и навигации в гетерогенной группе роботов, Сб. трудов Второй Всероссийской научно-технической конференции «Научное и технические обеспечение исследований и освоения шельфа Северного Ледовитого океана», 02-06 июля 2012 года, СибГУТИ, Новосибирск, 2012, c. 278-286).
[11] Burdun I., Bubin A. A Survey of Applied Research in the Field of Modelling and Simulation of Mobiles Robots Swarming Behaviour, Proceedings of the Second Russian Science and Technology Conference «Science and Technology Provision for the Research and Exploration Projects on Arctic Ocean Shelf», 02-06 July 2012, SibGUTI, Novosibirsk, Russia, 2012, 8 pp. (Бубин А.Р., Бурдун И.Е. Обзор прикладных исследований и разработок в области моделирования стайного поведения мобильных роботов, Вторая Всероссийская научно-техническая конференция «Научное и технические обеспечение исследований  и освоения шельфа Северного Ледовитого океана», 02-06 июля 2012 года, СибГУТИ, Новосибирск, 2012, 8 c.).
[12] Burdun I. Automated Planning, Exploration and Mapping of Complex Operational Domains of Flight Using Multifactor Situational Trees, SAE International Journal of Aerospace. 4(2): pp. 1149-1175, 2011, doi:10.4271/ Paper 2011-01-2659 (Paper presented at SAE 2011 AeroTech Congress & Exhibition, October 18-21, 2011, Toulouse, France, SAE, USA, 2011).
[13] Burdun I. Safety Windows: Knowledge Maps For Accident Prediction And Prevention In Multifactor Flight Situations (Paper 723), Proc. of the 27th Congress of the International Council of Aeronautical Sciences (ICAS 2010), Paper 723, 19-24 September 2010, Nice, ICAS, France, 2010, 15 pp.
[14] Burdun I.Y., Bubin A.R. A Technique for Self-Organization of Swarming Behavior of Small Civil and Special Purpose Mobile Robots for Arctic Applications, Russian National Science and Technology Conference ‘Scientific and Technical Support of Studies and Exploration of North Oceanic Shelf’, 9-13 August 2010, SibGUTI, Novosibirsk, Russia, 2010, pp. 141-149. (Бурдун И.Е., Бубин А.Р. Метод самоорганизации стайного поведения малых мобильных роботов гражданского и специального назначения для арктических приложений, Всероссийская научно-техническая конференция «Научное и техническое обеспечение исследований и освоения шельфа Северного Ледовитого океана», 9-13 августа 2010 года, СибГУТИ, Новосибирск, 2010, с. 141-149).
[15] Burdun I.Y. Brief Guidance Notes to the Computational Work ‘Numeric Study of Flight Dynamics and Safety of Next-Generation Supersonic Transport Airplane in Complex Operational Conditions’. Course: ‘Computational Dynamics of Controlled Flight’, NSTU, Novosibirsk, 2007, 20 pp. (Бурдун И.Е. Краткие методические указания к выполнению расчётно-графической работы  на тему “Численное исследование динамики и безопасности полёта сверхзвукового пассажирского самолёта в сложных условиях, учебная дисциплина “Вычислительная динамика управляемого полёта” для студентов, обучающихся по специальности 160702 (071300) – «Гидроаэродинамика», НГТУ, Новосибирск, 2007, 20 с.).
[16] Burdun I.Y. A Generalized Situational Mathematical Model for the Tasks of Analysis, Prediction, Test and Evaluation of the Controlled Motion of Mobile Robots in Complex Conditions, Proc. of All-Russian Science and Technology Conference ‘Scientific and Technical Support of Studies and Exploration of North Oceanic Shelf’, 9-13 August 2010, SibGUTI, Novosibirsk, 2010, pp. 135-140. (Бурдун И.Е. Обобщённая ситуационная математическая модель для задач анализа, прогнозирования, испытаний и оценки управляемого движения мобильных роботов в сложных условиях, Сб. трудов Всероссийской научно-технической конференции «Научное и техническое обеспечение исследований и освоения шельфа Северного Ледовитого океана», 9-13 августа 2010 года, СибГУТИ, Новосибирск, 2010, с. 135-140).
[17] Burdun I.Y. A Technique for Aircraft ‘Built-In’ Safety Protection in Complex (Multifactor) Conditions Based on Situational Modeling and Simulation, VIII International Conference ‘System Identification and Control Problems’, 26-30 January 2009, V.A. Trapeznikov Institute of Control Sciences, Russian Academy of Sciences, Moscow, Russia, 2009, 44 pp. (Бурдун И.Е. Метод и технология обеспечения “встроенной” безопасности полёта летательного аппарата в сложных (многофакторных) условиях на основе ситуационного моделирования, VIII Международная конференция «Идентификация систем и задачи управления» (SICPRO ’09), 26-30 января 2009 года, Институт проблем управления (ИПУ) им. В.А. Трапезникова РАН, Москва, 2009, 44 с.).
[18] Chudoba B., Burdun I., et al. N+3 Aircraft Primer. Development of Advanced Commercial Transport Aircraft Configurations (N+3 and Beyond) Through the Assessment of Past, Present, and Future Technologies. Presentation to NASA Langley Research Center, Systems Analysis and Concepts Directorate, Aeronautics Systems Analysis Branch (ASAB), 24-25 June 2009, AVD Laboratory, Mechanical Aerospace Engineering (MAE), The University of Texas at Arlington (UTA), USA, 2009, 576 pp. (a subset of slides related to Burdun presentation)
[19] Burdun I.Y. UAV ‘Built-in’ Safety Protection: A Knowledge-Centered Approach, AUVSI’s Unmanned Systems Europe 2007 Conference, 8-9 May 2007, Hilton Cologne, Köln, Germany, AUVSI, USA, 2007, 49 pp. (Invited Presentation).
[20] Chudoba В., Coleman G., and Burdun I. Thrust Vector Control (TVC) for Transport Aircraft: A Synergistic Technology?, NASA/ NIA Truss Braced Wing (TBW) Synergistic Efficiency Technologies Workshop, 10-12 August 2009, National Institute of Aerospace (NIA), Hampton, VA, USA, 2009, 102 pp.
[21] Burdun I.Y. An Affordable Technology for Accelerated In-Depth Theoretical Training of Pilots in the Domain of Multifactor Flight Situations, International Science & technology Conference on the Problems of Specialists Training for Civil Aviation Industry, UVAUGA, 20-21 November 2008, Ulyanovsk, Russia, 2008, 49 pp. (plenary presentation abstract). (Бурдун И.Е. Малозатратная технология для ускоренной углублённой теоретической подготовки лётчиков в области многофакторных полётных ситуаций, Международная научно-практическая конференция «Проблемы подготовки специалистов для гражданской авиации», 20-21 ноября 2008 года, УВАУ ГА, Ульяновск, 2008, 49 с. (тезисы пленарного доклада)).
[22] Burdun I.Y. The Modeling and Simulation Software Tool for Studying Safety Performance of the ‘Operator (Human/Automaton) – Aircraft – Operational Environment’ System Behavior in Complex (Multifactor) Situations (PMK VATES). Official Registration Certificate No. 2007613256 Issued by Federal Agency on Intellectual Property, Patents and Trade Marks of Russian Federation. The Certificate of Title Owner: INTELONICS Ltd., The Author: Burdun I.Y., Registered in the Computer Software Register on 02.07.2007, Moscow, Russia, 2007, 1p. (Бурдун И.Е. Программно-моделирующий комплекс (ПМК) для исследований безопасности поведения системы «оператор (лётчик, автомат) – летательный аппарат (ЛА) – эксплуатационная среда» в сложных (многофакторных) полётных ситуациях (ПМК VATES). Свидетельство об официальной регистрации программы для ЭВМ № 2007613256, выданное Федеральной службой по интеллектуальной собственности, патентам и товарным знакам РФ. Правообладатель: ООО «ИНТЕЛОНИКА». Автор: Бурдун И.Е. Зарегистрировано в Реестре программ для ЭВМ 02.08.2007, Москва, 2007, 1 с.).
[23] Burdun I.Y. A Methodology of Virtual Testing and Certification of Aircraft Flight Safety Performance in Complex Situations, Aerospace Testing Expo 2007 Europe Exhibition & Conference, Flight Testing Seminar, Munich, Germany, 27-29 March 2007, Germany, 2007, 29 pp. (invited presentation).
[24] Burdun I.Y. Study of Flight Dynamics and Safety of the ‘Pilot – Tupolev-134A Airplane – Operational Environment’ System Behavior in Situations Close to the Incident ‘Takeoff with Engine Failure at Reaching VR Airspeed by Means of Situational Modeling and Computer Simulation. Part 1. ‘Micro-Structural Analysis of Continued Takeoff Situations’, INTELONICS Ltd., Novosibirsk, Russia, 2006, 32 pp. (Бурдун И.Е. Исследование динамики и безопасности поведения системы “лётчик – самолёт Ту-134А – эксплуатационная среда” в ситуациях, близких к инциденту «Взлёт c отказом двигателя при достижении скорости VR», методами ситуационного моделирования и вычислительного эксперимента. Часть 1. “Микроструктурный” анализ ситуаций продолженного взлёта – Контрольный вычислительный эксперимент, ООО «ИНТЕЛОНИКА», Новосибирск, 2006, 32 c.)
[25] Burdun I.Y. Study of Flight Dynamics and Safety of the ‘Pilot – Tupolev-134A Airplane – Operational Environment’ System Behavior in Situations Close to the Incident ‘Takeoff with Engine Failure at Reaching VR Airspeed ’, by Means of Situational Modeling and Computer Simulation. Part 2. ‘Micro-Structural Analysis of Continued Takeoff Situations’, Verification Experiments Series (Continuation) – Evaluation of the Effect of Engine Thrust Variation {100%; …; 80%} and Commanded Pitch Angle Setting after Lift-Off {5o; 6o; 7o; 9o →(5o, 6o, 7o); 8o →5o}, INTELONICS Ltd., 2006, Novosibirsk, Russia, 87 pp. (Бурдун И.Е. Исследование динамики и безопасности поведения системы “лётчик – самолёт Ту-134А – эксплуатационная среда” в ситуациях, близких к инциденту «Взлёт c отказом двигателя при достижении скорости VR», методами ситуационного моделирования и вычислительного эксперимента. Часть 2. “Микроструктурный” анализ ситуаций продолженного взлёта. Контрольный вычислительный эксперимент (продолжение)оценка влияния вариаций тяги {100%; …; 80%} и программы заданного угла тангажа после отрыва {5o; 6o; 7o; 9o →(5o, 6o, 7o); 8o →5o}, ООО «ИНТЕЛОНИКА», Новосибирск, 2006, 87 c.).
[26] Burdun I.Y. A Technique for Aircraft Flight Safety Protection near Operational Constraints, XVII Workshop on Aircraft Aerodynamics, 2-3 March 2006, TsAGI, Volodarsky, Russia, 2006, pp. 28–29 (abstract). (Бурдун И.Е. Метод обеспечения “встроенной” безопасности полёта летательного аппарата вблизи ограничений, XVII Школа-семинар «Аэродинамика летательных аппаратов», 2–3 марта 2006 года, ЦАГИ, пос. им. Володарского, 2006, c. 28–29 (тезисы доклада))
[27] Burdun I.Y. Theory, Implementation and Proof-of-Concept Study of Flight Safety ‘Topology’ Knowledge Maps for Accident Prediction and Prevention, EWHSFF 2005 Conference, 19-22 October 2005, Chinese Aeronautical Establishment and Beihang University, Beijing, P.R. China, 2005, 13 pp.
[28] Burdun I.Y. Craig Reynolds’ Model of Motion Self-Organization and Some Issues of Swarming Application of Highly-Maneuverable Highly-Autonomous Unmanned Air Vehicles, XVI TsAGI Workshop “Aerodynamics of Aircraft”, 3 – 4 March 2005, TsAGI, Volodarsky, Moscow Region, Russia, 2005, pp. 28-29 (abstract). (Бурдун И.Е. Модель самоорганизации движения К. Рейнольдса и вопросы “стайного” применения высокоманевренных высокоавтономных беспилотных ЛА, Материалы XVI Школы-семинара ЦАГИ “Аэродинамика летательных аппаратов”, 3-4 марта 2005 года, пос. им. Володарского, Московская обл., 2005, с. 28-29 (тезисы доклада).
[29] Burdun I.Y. Prediction of Aircraft Flight Safety Performance in Complex Situations Based on Results of Aerodynamic Design and Situational Modeling and Simulation, SibNIA Jubilee Science & Technology Conference: Sixty Years of Aircraft Aerodynamics and Airframe Strength Research Divisions, 15-17 June 2004, SibNIA, Novosibirsk, Russia, 2004, 14 pp. (Бурдун И.Е. Прогнозирование свойств безопасности полёта летательного аппарата в сложных ситуациях на основе результатов аэродинамических исследований и ситуационного моделирования, Юбилейная научно-техническая конференция, посвящённая 60-летию образования отделений аэродинамики летательных аппаратов и прочности авиационных конструкций СибНИА, 15-17 июня 2004 года, СибНИА, Новосибирск, 2004, 14 с.).
[30] Burdun I.Y. A Technique for Mapping and Analysis of Aircraft Flight Path Safety ‘Topology’ in Complex Situations, XV Workshop on Aircraft Aerodynamics, 26-27 February 2004, TsAGI, Volodarsky, Moscow Region, Russia, 2004, 35 pp. (Бурдун И.Е. Метод построения и анализа “топологии” траекторной безопасности полёта ЛА в сложных условиях, XV Школа – семинар “Аэродинамика летательных аппаратов”, 26-27 февраля 2004 года, ЦАГИ им. профессора Н.Е. Жуковского, База отдыха “Салют”, пос. Володарского, Московская обл., 2004, 35 с.).
[31] Burdun I.Y. On the Potential of the ‘Pilot – Airplane – Operational Environment’ System Model and Situational Tree Technique in Preventing Flight Accidents in Volga-Dnepr Airline, Science & Practice Conference ‘Development of Probability Indices for Preventing Air Accidents and Their Application Techniques’, 1 July 2003, Volga-Dnepr Airline Group, Ulyanovsk, Russia, 2003, 54 pp. (invited presentation) (Бурдун И.Е. Возможности использования системной модели типа “летчик – самолет – эксплуатационная среда” и метода ситуационных деревьев для профилактики лётных происшествий в авиакомпании “Волга-Днепр”, Научно-практическая конференция “Направления выработки вероятностных показателей предотвращения авиационных происшествий и методик их применения”, 1 июля 2003 года, ЗАО “Авиакомпания “Волга-Днепр”, Ульяновск, 2003, 54 с. (презентация).
[32] Burdun I.Y. Situational Modeling and Simulation of Aircraft Flight: Technique, Process, Applications, Perspectives and Problems, International Aerospace Scientific and Humanitarian Workshop n.a. S.M. Byelotserkovsky, 18 September 2003, TsAGI n.a. Prof. N.Ye. Zhoukovsky, Science and Memorial Museum of N.Ye. Zhoukovsky, Moscow, Russia, 2003, 3 pp. (abstract)  (Бурдун И.Е. Ситуационное моделирование полёта летательных аппаратов: метод, технология, приложения, перспективы, проблемы, Международный авиационно-космический научно-гуманитарный семинар им. С.М. Белоцерковского, 18 сентября 2003года, ЦАГИ им. проф. Н.Е. Жуковского, ВВИА им. проф. Н.Е. Жуковского, Научно-мемориальным музей Н.Е. Жуковского, г. Москва, 2003, 3 с. (тезисы доклада).
[33] Burdun I.Y. Studying Physics and Logics of Complex Flight Situations by Means of VATES Modelling and Simulation Software Tool, 2nd Science & Technology Conference ‘Flight Simulation Technologies and Pilot Training: New Approaches and Tasks’, 24-25 April 2003, TsAGI n.a. Prof. N.Ye. Zhoukovsky, Zhoukovsky, Moscow Region, Russia, 2003, pp. 128-138.  (Бурдун И.Е. Изучение физики и логики сложных полётных ситуаций с помощью программно-моделирующего комплекса VATES, 2-я научно-техническая конференция “Тренажерные технологии и обучение: новые подходы и задачи”, 24–25 апреля 2003 года, ЦАГИ им. проф. Н.Е. Жуковского, Жуковский, Московская обл., 2003, c. 128–138).
[34] Burdun I.Y. Prediction of Aircraft Safety Performance in Complex Flight Situations (Paper 2003-01-2988), SAE Advances in Aviation Safety Conference, September 8-12, 2003, Montreal, Canada, SAE, USA, 2003, 18 pp.
[35] Burdun I.Y. A Method and Tool for Virtual Fight Testing and Evaluation of Aircraft, 6th Annual International Science & Technology Symposium ‘Aviation Technologies of the XXI Century: New Frontiers of Aviation Science’, 14-19 August 2001, TsAGI, Zhoukovsky, Moscow Region, Russia, 38 pp.  (Бурдун И.Е. Метод и технология «виртуальных» летных испытаний ЛА, 6-й Международный симпозиум «Авиационные технологии XXI века: новые рубежи авиационной науки», 14-19 августа 2001 года, ЦАГИ, Жуковский, Московская обл., 2001, 38 с.).
[36] Burdun I.Y. and Parfentyev O.M. Analysis of Aerobatic Flight Safety Using Autonomous Modeling and Simulation (Paper 2000-01-2100), Proc. of the 2000 Advances in Aviation Safety Conference, April 11-13, 2000, Daytona Beach, FL (P-355), SAE, USA, 2000, pp. 75-92.
[37] Вurdun I.Y., and Schrage D.P. Virtual Flight Testing of an Experimental Tilt-Rotor Aircraft under Complex (Multifactor) Operational Conditions, 2000 Advances in Aviation Safety Conference, April 11-13, 2000, SAE, Daytona Beach, FL, 2000, USA, 23 pp.
[38] Scharl J., Mavris D.N., and Burdun I.Y. Use of Flight Simulation in Early Design: Formulation and Application of the Virtual Testing and Evaluation Methodology (Paper 2000-01-5590), 2000 World Aviation Conference, October 10-12, 2000, San Diego, CA, USA, 2000, 13 pp.
[39] Burdun I.Y. and Parfentyev O.M. AI Knowledge Model for Self-Organizing Conflict Prevention/ Resolution in Close Free-Flight Air Space, IEEE Aerospace Applications Conference, Snowmass, CO, March 6-13, 1999, vol. 2, IEEE, USA, 1999, pp. 409-428.
[40] Burdun I.Y. and Parfentyev O.MFuzzy Situational Tree-Networks for Intelligent Flight Support, Int. Journal of Engineering Applications of Artificial Intelligence (EAAI), 12 (1999), 1999, pp. 523-541.
[41] Laps T., Burdun I., Mavris D., Schrage D. Method for the Exploration of Cause and Effect Links and Derivation of Causal Trees from Accident Reports (Paper  1999-01-1134), 1999 Advances in Aviation Safety Conference and Exposition, Daytona Beach, FL, April 12-15, 1999, SAE Aerospace, USA, 1999, 13 pp.
[42] Burdun I.Y. A Method for Accident Reconstruction and Neighborhood Analysis Using an Autonomous Situational Model of Flight and Flight Recorder Data (Paper 1999-01-1434), 1999 Advances in Aviation Safety Conference, April 13-15, 1999, Daytona Beach, FL (P-343), SAE, USA, 1999, 15 pp.
[43] Sadovnychiy S., Ramires T., Burdun I. and Krivtsov V. Hybrid Flight Simulator Based on Unmanned Aerial Vehicle and Autonomous Flight Situation Modelling (Paper AIAA-99-4184), AIAA Modeling and Simulation Technologies Conference and Exhibit, Portland, OR, August 9-11, 1999, Collection of Technical Papers (A99-36794 09-54), Portland, OR, USA, 1999, 12 pp.
[44] Burdun I.Y. The Intelligent Situational Awareness And Forecasting Environment (The S.A.F.E. Concept): A Case Study (Paper 981223), Proc. of 1998 SAE Advances in Flight Safety Conference and Exhibition, April 6-8, 1998, Daytona Beach, FL, USA (P-321), SAE, USA, 1998, pp.131-144.
[45] Burdun I.Y. and Parfentyev O.M. Analysis and Optimization of Hypersonic Maneuvering of a Transatmospheric Vehicle under Uncertainty Using Fuzzy Trees (Paper AIAA-98-4976), Proc. Of Seventh AIAA/ USAF/ NASA/ ISSMO Symposium on Multi-disciplinary Analysis and Optimization, September 2-4, 1998, St. Louis, USA, 1998, 10 pp.
[46] Burdun I.Y., Mavris D.N, Schrage D.P., Yavrucuk I. Computer Simulation of Selected Failure Modes and Operational Conditions for Rotorcraft (Paper No. D2-4), Heli Japan 98 Conference, 21-23 April 1998, Gifu, Japan, 1998, 7 pp.
[47] Burdun I.Y., DeLaurentis D.A., Mavris D.N. Modeling and Simulation of Airworthiness Requirements for an HSCT Prototype in Early Design (Paper AIAA-98-4936), Seventh AIAA/ USAF/ NASA/ ISSMO Symposium on Multidisciplinary Analysis and Optimization, September 2-4, 1998, St. Louis, MO, USA, 10 pp.
[48] Burdun I.Y., Mavris D.N., and Sannikov V.A. A Generic Mathematical Model of Ground-Roll Motion of a High Speed Transport Airplane (Paper AIAA-98-4937), Seventh AIAA/ USAF/ NASA/ ISSMO Symposium on Multidisciplinary Analysis and Optimization, Sept. 2-4, 1998, St. Louis, USA, 1998, 10 pp.
[49] Burdun, I.Y. and Mavris, D.N A. Technique for Testing and Evaluation of Aircraft Flight Performance In Early Design Phases (Paper 975541), World Aviation Congress (WAC’97), Anaheim, Oct. 1997, CA, USA, AIAA-SAE, USA, 1997, 13 pp.
[50] Burdun I.Y. and Parfentyev O.M. Fuzzy Situational Tree-Networks for Automated Flight Envelope Protection and Pilot-Vehicle Intelligent Interface, Workshop on AI for Aeronautics and Space (ICTAI ’96), November 16, 1996, ONERA-CERT, Toulouse, France, 1996, pp. 15-22.
[51] Burdun I.Y. An AI Situational Pilot Model for Real-Time Applications, 20th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences (ICAS), Sorrento, Napoli, Italy, 8-13 September 1996 (ICAS ’96), Vol. 1, AIAA, USA, 1996, pp. 210-237.
[52] Burdun I.Y. Methodological Issues of Compuer-Aided Modeling of the ‘Pilot – Aircraft – Operational Conditions’ System Behavior. Journal ‘The Problems of Cybernetics’, Volume ‘Theoretic Problems of Bio-Technical Systems of Ergatic Type (VK-153), Cybernetics Science Board, USSR Academy of Sciences, Moscow, 1989, pp. 45-68. (Бурдун И.Е. Некоторые вопросы методики вычислительного эксперимента в исследованиях поведения системы “пилот – ЛА – внешняя среда”, Сб. “Вопросы кибернетики. Выпуск ‘Проблемы теории биотехнических систем эргатического типа (ВК-153)’, НСК ‘Кибернетика’, АН СССР, Москва, 1989, с. 45-58).
[53] I.Y. Burdun. Some Problems of the Development and Implementation of the System Technology for Flight Modeling and Simulation. Proceedings of the National Scientific and Technical Conference “Aeronautical Engineering Support for Flight Safety” (abstracts), MCAEI, Moscow, 1985, 2 pp. (in Russian).
[54] I.Y. Burdun and L.G. Totiashvili. A Numerical Study of Continued Landing and Go-around Manoeuvres of Ilyushin-86 Airplane with Two One-Side Engines out. Abstracts of presentations. IV National Scientific and Technical Conference on Flight Safety, Academy of Civil Aviation, Leningrad,  1985, 1 page (in Russian).
[55] Burdun I.Y. Formation and Analysis of Fuzzy State Transition Matrix of an Airplane, Conference Proceedings ‘Digital Modeling of Aircraft Flight under Complex Weather Conditions’, RCAEI, Riga, Latvia, USSR, 1983, 4 pp.  (Бурдун И.Е. Формирование и исследование нечёткой переходной матрицы ЛА, Сб. научных трудов “Цифровое моделирование полёта воздушных судов в сложных условиях”, РИИ ГА, Рига, Латвия, CCCР, 1983, 4 с.).
<< Previous page Next page >>